5 βασικές συμβουλές για το backup

5 βασικές συμβουλές για το backup.

Οποιοδήποτε κι αν είναι το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται η επιχείρησή σας, το σίγουρο είναι ότι παράγετε Δεδομένα. Άσχετα αν τα Δεδομένα αυτά είναι το τελικό σας προϊόν ή το μέσο για να παράγετε τα προϊόντα σας και να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας, αν τα χάσετε, μπορεί να χάσετε ολόκληρη την επιχείρησή σας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που θα μπορούσαν άμεσα να σας προκαλέσουν απώλεια αρχείων: αποτυχία στο Hardware, Ιοί, κατεστραμμένα αρχεία, κακόβουλο λογισμικό, Καταλάθος Διαγραφή, σώσιμο "από πάνω" (Overwrite) και πολλά άλλα. Από την άλλη δεν υπάρχουν πολλά που θα μπορούσε να κάνει κανείς για να αποφύγει τα ανθρώπινα λάθη και τα απρόοπτα. Υπάρχουν όμως πολλά που μπορεί να κάνει κανείς για να προλάβει ή και να εξαφανίσει την Απώλεια Δεδομένων. Ορίστε 5 βασικές συμβουλές για το Backup:

  • Οργανώστε τα αρχεία σας.

Η σωστή οργάνωση αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία. Αναπτύξτε έναν standard τρόπο ταξινόμησης των αρχείων σας έτσι ώστε τόσο εσείς όσο και οι υπόλοιποι χρήστες να γνωρίζουν κάθε αρχείο που ανήκει. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για το σωστό Backup διότι θα σας γλιτώσει χρόνο και προσπάθεια όταν θελήσετε να επαναφέρετε χαμένα Δεδομένα πίσω στον τόπο όπου αυτά ανήκαν.

  • Αποφασίστε ποιά αρχεία χρειάζεστε.

Εφόσον ταξινομήσετε και οργανώσετε τα αρχεία σας, μπορείτε εύκολα πια να διαχωρίσετε τα σημαντικά από τα μη σημαντικά. Τα απαραίτητα από τα άχρηστα. Έτσι επιτυγχάνετε και οικονομία χώρου στα μέσα αποθήκευσης που χρησιμοποιείτε.

  • Δημιουργήστε ένα τοπικό σημείο Backup.

Πρέπει οπωσδήποτε να διατηρείτε ένα τοπικό αντίγραφο όλων των αρχείων σας (on-site Backup), διότι σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε ανάκτηση των αρχείων σας, μπορείτε να το πετύχετε άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις στην παραγωγή σας. Έτσι αποκτάτε τον έλεγχο των αρχείων σας.

  • Εξασφαλίστε ένα απομακρυσμένο σημείο Backup.

Ακόμη πιο σημαντικό από το τοπικό σημείο, είναι να υπάρχει και ένα αντίγραφο των δεδομένων σας σε κάποιον διαφορετικό γεωγραφικό τόπο (off-site Backup). Έτσι κερδίζετε 2 πράγματα: Πρώτον την εφεδρεία, σε περίπτωση τα τοπικά σημεία σας αποτύχουν, δεύτερον την διαφάλισή σας σε έκτακτες περιπτώσεις καταστροφών κλπ. Για παράδειγμα, σε περίπτωση σεισμού, πυρκαϊάς, κλοπής κλπ, μπορεί ο χώρος σας να καταστραφεί, τα αρχεία σας όμως θα σωθούν.

  • Αυτοματοποιήστε τις διαδικασίες Backup.

Μην βασίζεστε στο πότε θα θυμηθείτε να κάνετε Backup. Απλά να παρακολουθείτε τακτικά πως οι διαδικασίες Backup τρέχουν κανονικά. Επίσης είναι πολύ σημαντικό τις διαδικασίες Backup να τις οργανώσετε με τον απλούστερο δυνατό τρόπο. Όσο πιο περίπλοκη είναι μια διαδικασία, τόσο ευάλωτη είναι σε λάθη και αστοχίες. Επίσης μην χρησιμοποιείτε file-sync τύπου υπηρεσίες όπως π.χ. το Dropbox σαν Backup. Το Backup δεν είναι αυτό στο οποίο οι υπηρεσίες αυτές ειδικεύονται. Ούτε μέσα αποθήκευσης τύπου USB όπως στικάκια και εξωτερικούς σκληρούς δίσκους. Προτιμήστε εξειδικευμένο Hardware με συστοιχίες RAID δίσκων.

Η δημιουργία στιβαρού Backup Plan χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια και αυτός είναι ο λόγος που οι περισσότεροι δεν το κάνουν. Όμως ο χρόνος και η προσπάθεια αυτή κοστίζει σαφώς λιγότερο από το να χαθούν τα Δεδομένα σας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας για να συζητήσουμε το πως θα δώσουμε λύση στις δικές σας ανάγκες για Backup.

Επιστροφή